Tomas Ledin

- Att inte göra någonting alls, det är svårslaget.. herregud vilken genialisk låt. Att inte göra någonting alls är väll rättare sagt att vara apatisk, hmm.. eller död? Skivindustrin rasar mot svenska folket, nu vill dom kunna stänga av personer som laddar ner deras fantastiska låtar från internet. ok jag känner inte att det angår mig särskillt mycket, eftersom jag är så lat att jag faktiskt köper cd's som ligger o skräpar i bilen sen. Men nu har tydligen försäljning av cd's minskat och skivbolagsdirektörerna börjar oroa sig att dom i framtiden inte kommer kunna ta era pengar utan att som ledin säger "Att inte göra någonting alls" men ja det är juh det han menar, hans boss/bossar tjänar grova pengar på att inte göra någonting alls och det är svårslaget.. i get it now :) ... de låter nice.. men seriöst både filmindustrin i Sverige och USA ökade sin försäljning av biobiljetter dvd's etc.. avsevärt förra året, varför går det inte bra för musikbranchen? För att den suger? probably. En cd kostar typ 1 kr att tillverka (när den massproduceras) studiotid kan man få gratis i många länder. Att (om man gillar musik) skriva låtar kostar ingenting om du inte köper rättigheter till låtar som redan är skrivna och gör sämre covers av dom. Seriöst artisterna vill självklart ha det lika bra som direktörerna "Att inte göra någonting alls" förutom att njuta av sin förmögenheter, gå på kändisfester och vara med i töntiga lek-program i tv med b och c-kändisar. And who to blame them? inte jag ialf jag vill också ha pengar! Men jag kommer aldrig tycka synd om dom och jag kommer aldrig gnälla på folk som laddar ner deras skivor trots att jag själv på grund av bland annat lathet väljer att köpa. eh juste finns spotify som alla använder nu.. inte äns det pallar jag. Mina tre senaste köpta skivor var med artisterna Akon, 50 cent och Sonja Alden. Men pengarna jag betalade i affären kom knappast fram till nån av artisterna. usch nu ska jag betala räkningar också :( :) :D hahaha hejdå

Kommentarer
Postat av: Banani

Sv: Okej, nej jag vet. Fast han var bara med sina två kill kompisar så, vet att han är trogen. Men tack för tipset ;P

2010-01-25 @ 16:21:38
URL: http://serans.blogg.se/
Postat av: Carl

OK, Det blir nog bra tillslut, good luck! :)

2010-01-25 @ 16:51:39
URL: http://megaearth.blogg.se/
Postat av: Muffinsmartin

Kul att du gillade dem ;)

2010-01-25 @ 21:08:53
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: Anne & Jenni

jaså? hade ingen aning om de med sökarna, o ingen aning när snabba cash kommer på dvd heller, filmen e ju rätt ny så vi får nog vänta lite :)

2010-01-25 @ 21:39:24
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok då Anne och Jenni :) , Liam (huvudrollen i sökarna) fick sitta för det.. well hell den som väntar på nåt gott får vänta länge.

2010-01-25 @ 21:52:45
URL: http://megaearth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0